האם גם מחוסרי עצם יכולים לעבור השתלת שיניים?

keren

keren

אם תשאלו את השאלה הזאת בקרב רופאי שיניים, סביר להניח שרובם יענו לא. רק מעט מאוד רופאים מכירים את השיטה הבזאלית- השיטה הטובה ביותר להשתלת שיניים אצל מחוסרי עצם. אם אמרו לכם שאתם מחוסרי עצם ולא תוכלו לעבור השתלה- כדאי שתקראו את המאמר שלפניכם.

מה זה אומר "מחוסר עצם"?

מטופלים אשר אובחנו כשמחוסרי עצם הם אנשים שנפח עצם הלסת שלהם, שעליה משתילים את השתלים, קטן מאוד או במקרים קיצוניים לא קיים בכלל. עד לאחרונה, הפתרון שהוצע למטופלים אלו היה תותבות שלהן יש שני חסרונות עיקריים:

  • אי נוחות- להוציא ולהכניס את התותבות.
  • אי התאמה של התותבות לאחר תקופה- תותבות עלולות לגרום לנסיגת חניכיים אשר גורמת לאי התאמה של התותבות למבנה הפה.

מהי השיטה הבזאלית?

בשיטה הבזאלית הבורג מוברג ישירות לתוך עצמות הלסת המרכזיות אשר נחשבות לחזקות והסיכוי שהנפח שלהן יקטן הוא קטן השתלת שיניים למחוסרי עצםמאוד. בשיטה זו משתמשים בשתלים מיוחדים, לא בצורת הבורג המוכרת אלא בצורת דיסק שטוח ורחב המאפשר את השתלת השיניים ללא תלות במצב העצם.

מהם יתרונות השיטה הבזאלית?

  • היתרון הגדול ביותר הוא שניתן לעבור השתלת שיניים ביום אחד – אין צורך לעבור את הטיפולים בהמשכים ולפרוש אותם על פני כמה חודשים. בשיטה הבזאלית ניתן להשתיל פה שלם בעבודה של כמה שעות.
  • לא מרגישים כאב- יתרון עצום נוסף המתאפשר בעזרת האפשרות לעשות את הניתוח תוך הרדמה מלאה או טשטוש עמוק.
  • אין צורך לפחד- בזכות ההרדמה, גם אנשים הפוחדים מניתוחים יכולים להירגע ולעבור את הניתוח.
  • זו השיטה הטובה ביותר המוכרת כרגע בעולם השתלות השיניים לאנשים הסובלים ממחסור בעצם.

איך מתאפשרת השתלה ביום אחד?

בזכות טכנולוגיה מתקדמת של ניתוח וירטואלי המאפשר לרופא המנתח לקבל תמונת מצב של הפה ולהחליט היכן בדיוק ימקם את השתלים, ניתן לעבור את ההשתלה ביום אחד. כל התכנון של ההשתלה נעשה לפני הניתוח עצמו ובכך חוסך זמן יקר והפתעות מיותרות.

כמה עולה השתלת שיניים?

מחיר השתלת שיניים משתנה ממטופל למטופל מכיוון שהגורם המשפיע ביותר על המחיר הוא מצב השיניים של המטופל. לא ניתן להשוות בין מטופל עם שן אחת או שתיים שבורות או חסרות לבין מטופל שצריך חצי פה או פה שלם.

גורם נוסף המשפיע על מחיר ההשתלה הוא אופן ההרדמה, כאשר הרדמה מלאה היא כמובן הכי יקרה לעומת הרדמה מקומית שהיא הכי זולה.

הדבר היחיד שמחירו נשאר קבוע פחות או יותר הוא עלות השתלים אשר נע בין 2500 ל3500 ₪ לשתלים איכותיים. אם המחיר נמוך יותר מסכומים אלה כנראה שמדובר בשתלים באיכות נמוכה שכדאי להתרחק מהם.

גורם נוסף שמשפיע על המחיר הוא שנות הניסיון והמומחיות של הרופא המנתח- אף אחד לא רוצה שמישהו שרק סיים את לימודיו יבצע בו השתלת שיניים מסובכת.

Related Articles